Media Presentaties | Internet Marketing - Media BureauKlik om onze app te openenOpenen

Bedrijfsuiting op het internet / sociale media

Gepubliceerd op 20-12-2017

 internetmarketing media presentaties

Internetmarketing, socialmediamarketing, contentmarketing, onlinemarketing, ……. Vele verschillende termen met, natuurlijk, allemaal het zelfde doel. Waarde en medestanders creëren voor je merk/bedrijf. Iedere term is gericht op een eigen specialiteit en soms ook een eigen soort ‘kanaal’, maar alles met een gezamenlijk doel. In deze blog zullen uitleg geven over de verschillende soorten marketing en waarom dat het nu belangrijk is hier tijd aan te besteden, zowel voor startende bedrijven als grote multinationals.

 

‘Vroeger’ hadden we natuurlijk, naast de persoonlijke overdracht, alleen het offline kanaal om je bedrijf te promoten en acties en belangrijke zaken te communiceren met (potentiële) klanten. Vandaag de dag zijn er 101 meer mogelijkheden. Natuurlijk vinden we in iedere marketingstrategie die offline uitingen nog terug. Afhankelijk van de branche waar jouw bedrijf zich in bevind is de offline promotie van acties nog steeds een ijzersterke keus.

Maar met de mogelijkheden van offline communiceren zijn we allemaal wel bekend, dit is anders wanneer we het over online communicatie gaan hebben. In de grotere bedrijven zie je vaak dat hier speciaal iemand voor aangenomen wordt, dit is niet voor niets. Online communicatie kun je er niet zomaar even bij doen. In tegenstelling tot offline communicatie in geprinte media is de online wereld interactief en hier moet je goed mee om weten te gaan.

Van de website die jouw bedrijf heeft tot een bedrijfsmatig Twitter account, alles wat online gebeurt op marketing vlak valt onder een van de termen, zoals genoemd in de inleiding.
Zoals je bij het opstellen van een marketingplan hebt gedaan is het belangrijk om te weten waar je de juiste doelgroep aan kunt spreken. Is dit via een website,  social media kanalen, het schrijven van informatieve blogartikelen of juist door verhaal te doen via een vlog. Het antwoord op deze vraag bepaald de keuze om gebruik te gaan maken van een of meerdere kanalen.

internetmarketing media presentaties

Vervolgens is het zeer belangrijk om na te gaan denken over wat je wilt gaan bereiken. Trouwe volgers? Dan is een keuze voor Twitter, Facebook, enz. in combinatie met een goede website en informatieve blogs/vlogs wellicht de juiste keuze.
Wil je voornamelijk acties promoten? Misschien moet je dan eens nadenken om te gaan werken met Google advertenties en/of betaalde advertenties op Facebook bij de door jou geselecteerde doelgroep.

Zeer belangrijk is om hier vooraf goed over na te denken en niet zomaar wat aan te gaan rommelen, dit kan zelfs meer schade geven voor jouw bedrijf dan dat je er profijt van hebt. Pak je het op de juiste manier aan dan zal dit klanten aan jouw bedrijf binden en er voor zorgen dat ze eerder bij jou zullen shoppen dan bij de concullega.

Zoals eerder aangegeven is online marketing niet iets wat je er zomaar even bij kunt doen, laat dit over aan een specialist die jouw marketingstrategie op de juiste manier online uitrolt en hier succes mee kan bereiken.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van online marketing voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met MediaPresentaties of vul hier vrijblijvend het aanvraagformulier in: