Media Presentaties | Internet Marketing - Media BureauKlik om onze app te openenOpenen

Een effectieve website in 3 elementen

  • Maandag 7 november 2022

Als je ons een boekje open laten doen over wat er allemaal meespeelt in het succes en de effectiviteit van een website, neem dan gerust een bak koffie en een stoel. In dit blog houden we het beknopt en een beetje meer high-level om je in elk geval mee te nemen in de hoofdzaken van succes. 

Webstrategie

Geen succes zonder strategie. Dat geldt wel voor meer dingen, maar is zeker voor websites van toepassing. Want de tijd dat je eigenlijk al best wel meetelde als je überhaupt een degelijk uitziende website had, is voorbij nu de gehele wereld zo digitaal is ingesteld als nu. En dat gaat niet meer weg.

Dus; waar wil je heen met je website en hoe wil je dat bereiken? Wat gaat deze website (moeten) doen voor je bedrijf? En niet onbelangrijk; dit is geen eenmalige exercitie omdat binnen enkele jaren de wensen van je klant, een koerswijziging van het bedrijf of technische ontwikkelingen het nodig maken om je strategie te herzien.

Dingen waarover je moet nadenken bij je webstrategie zijn bijvoorbeeld:

  • Doel (wat wil je eigenlijk. Informeren, converteren, merk bouwen, ..)
  • Doelgroep (op wie richt je je)
  • Boodschap (wat wil je vertellen aan je doelgroep om je doel te bereiken)(
  • Promotie (hoe krijgt jouw website de aandacht)
  • Evaluatie (hoe bepaal je of je doelen wordt bereikt) 

Webstructuur

Als je strategie staat en voldoende is doordacht, neem je de volgende stap. De structuur van je website moet worden bepaald op basis van je strategiewerk. Je boodschap omzetten in een werkbare website. Hierbij ga je nadenken over indeling, content, functionaliteit en inrichting. Hoe zorg je dat de beoogde bezoekers snel en eenvoudig hun weg vinden naar de boodschap en informatie die je ze wilt bieden.

Je kunt je voorstellen dat dit zelden iets is dat je in je eentje doet, maar waarbij de hulp, ervaring en inzichten van een professional zinvol zijn en vaak broodnodig. Het werk dat je wel zelf al kunt doen is nadenken en structureren wat je wilt:

  • Content (onderwerpen, inhoud)
  • Functionaliteit
  • Klantgebruik (wat zoekt jouw doelgroep ten aanzien van wat jij ze wilt bieden en hoe komen ze daar)
  • Presentatie (hoe ziet het eruit, ontwerp) 

Weborganisatie

Vaak denk je bij de oplevering van een nieuwe website opgelucht en trots… daar is -ie dan! Maar in werkelijkheid ligt hier een belangrijk vraagstuk dat je vooraf beantwoord moet hebben. Hoe ga je ervoor zorgen dat deze website een succes wordt/blijft en actueel is? Wie beheert de website en hoe; is je website op zo’n manier opgebouwd dat je eenvoudig zelf beheer kunt voeren of heb je altijd een externe partij nodig?

Maar ook binnen je organisaties; welke verantwoordelijken zijn er voor beheer, voor het maken of updaten van content? Welke spelregels over de website gelden er om te zorgen dat je uniformiteit en actualiteit bewaart?  

Bij Media Presentatie snappen we als geen ander dat je website een tool moet zijn die je helpt succesvol te zijn. Een tool, niet een doel op zich. Daarom helpen we je graag bij de diverse onderdelen van je website; of dit nu gaat in het begeleiden en/of ontwikkelen van een nieuwe website, het beheer ervan of het ondersteunen in maandelijks verse content.

Je weet ons te vinden….(dus neem gerust contact op!)

 

 

 

 



Media Presentaties | Internet Marketing - Media Bureau

Powered by

 media presentaties

Sitemap

Contact opnemen

Media Presentaties | Internet Marketing - Media Bureau
Media Presentaties | Marketing - Media Bureau
. 's-Hertogenbosch

 06 - 54 38 60 19
 info@mediapresentaties.nl