Instagram marketing

Bij Instagram-marketing draait alles om de beelden. De kwaliteit van je foto's zal de onderscheidende factor zijn als het gaat om het verkrijgen van Instagram-volgers, het interesseren van je merk en waar het om gaat, en het laten zien van de menselijke kant van je bedrijf.

Maar je bent er nog niet als je eenmaal die prachtige foto hebt gemaakt en tot in de perfectie hebt bewerkt. Het bijschrift van je bericht is waar je een stem kunt geven aan die visuele inhoud. Een goede Instagram onderschrift legt uit waar de foto over gaat, vertelt je volgers om actie te ondernemen of maakt een grapje waardoor je content nog leuker en beter te delen is.

Als je de tekst op je Instagram berichten als een bijzaak beschouwt, mis je een kans om je volgers te engageren en te verrassen op manieren die je niet kunt met alleen een visual. Hier zijn enkele tips om je te helpen betere Instagram onderschriften te schrijven. Ooit aan de perfecte grap gedacht nadat het iets te laat was om het te vertellen? We hebben allemaal een soortgelijk gevoel gehad toen we het perfecte Instagram bijschrift bedachten zodra we de post al hadden gepubliceerd.

De les?

Haast je niet met het proces. Schrijf in plaats daarvan een paar ideeën voor bijschriften op, ga er een tijdje op zitten, vraag collega's welke het beste is en neem in het algemeen de tijd. Maar dankzij de aanstaande wijziging van het Instagram-feedalgoritme, zal de mate van betrokkenheid van jouw berichten binnenkort meer dan chronologie uitmaken. Binnenkort zullen onze Instagram-feeds worden geordend om de momenten te tonen die Instagram denkt dat we het belangrijkst vinden. De zichtbaarheid van jouw berichten in de feeds van je volgers hangt af van het aantal vind-ik-leuks en opmerkingen van een bericht, jouw relatie met je volgers en andere factoren.

Het maximale aantal tekens voor een Instagram onderschrift (2.200 tekens) is in feite een formaliteit. Maar het belangrijkste om op te merken is dat bijschriften na drie tot vier regels tekst in de feeds van gebruikers worden afgesneden. Dan staat er meer…..

Dat betekent niet dat je je tekst super kort moet houden, zodat gebruikers 100% ervan kunnen zien zonder op 'meer' te hoeven klikken. Laat in plaats daarvan jouw teksten vooraf met de belangrijke inhoud of call to actions zien - en laat eventuele hashtags, @vermeldingen of externe informatie voor het einde achter.

De beste manier om het deelpotentieel van je Instagram-bericht te vergroten en je volgers te betrekken, is door een soort call-to-action in de tekst van je foto's te hebben. Dat betekent actiewerkwoorden gebruiken om mensen aan te sporen iets te doen, in plaats van passief voorbij te scrollen. We ontdekten dat werkwoorden meer aandelen op Twitter genereren dan zelfstandige naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden - hetzelfde kan gelden voor Instagram.

Je kunt bijvoorbeeld zeggen: 'like als je dit grappig vindt' of 'deel jouw verhaal in de opmerkingen'.

Stel een vraag.

Moedig mensen aan om commentaar te geven met hun eigen ervaringen. Misschien kun je uit deze ervaringen putten om je Instagram-strategie vorm te geven of om met nieuwe inhoudsideeën te komen. Om de betrokkenheid te vergroten en jouw volgers nog meer te pleasen, reageer je op de antwoorden van gebruikers om het een gesprek te voeren. 

Link in je bio.

Klikbare URL's zijn nergens toegestaan, behalve het enkele "website" vak in jouw bio. Daarom werken geoptimaliseerde Instagram-profielen die URL regelmatig bij om te verwijzen naar hun nieuwste bloginhoud, YouTube-video's, producten of aanbiedingen - en verwijzen ze vervolgens naar die link in hun Instagram-onderschriften, ‘Link in bio’.

Nodig mensen uit om hun vrienden te taggen.

Moedig je volgers aan om jouw post met vrienden te delen door hen uit te nodigen hun vrienden te taggen.

Daarom is het belangrijk om de tijd te nemen om een ​​goed, relevant onderschrift samen te stellen om je volgers te triggeren, hen genoeg te begeisteren om te delen met hun vrienden.

Lees ook ons blog: Waarom je Twitter nog steeds als marketingtool kunt gebruiken.