In de afgelopen jaren is het begrip internet marketing of online marketing steeds bekender geworden. Niet verwonderlijk, want het wordt meer en meer ingezet op jou als ‘potentiële’ doelgroep te bereiken.
Voorheen was adverteren in geprinte media een van de weinige kanalen waarmee je nieuwe klanten kon bereiken, maar doordat deze ‘potentiële’ klanten steeds meer online zijn verschuift ook de toepassing van marketing in zijn algemeenheid.
In dit blog gaan we verder in op de toepassing van online marketing anno 2018. Welke media moet je tegenwoordig gebruiken? en waar moet je op letten bij de toepassing ervan?
Online is er ontzettend veel keus in media die je toe kan passen om jouw ‘potentiële’ klanten te bereiken. In eerste instantie is het dus van groot belang om te onderzoeken op welke media de doelgroep zit die jij wilt bereiken. Deze doelgroep zal niet enkel te vinden zijn op een media. Om de doelgroep goed te bereiken is het vaak nodig om kwalitatief in te zetten om enkele media. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
· Goede responsive, website
· Vlog berichten op Youtube en website
· Gebruik van social media kanalen (Pinterest, Twitter, Facebook, Instagram)
· Blog artikelen schrijven (kwalitatief