Media Presentaties | Internet Marketing - Media BureauKlik om onze app te openenOpenen

Waarom je Twitter nog steeds als marketingtool kunt gebruiken.

  • Dinsdag 10 maart 2020

Twitter

Na een stevige daling is het aantal  Twitter-gebruikers al enkele jaren redelijk stabiel. Afgelopen jaar zagen we zelfs een lichte groei. Maandelijks wordt Twitter door 2,8 miljoen Nederlanders gebruikt om tweets te versturen of te lezen. Meer dan een miljoen Nederlanders gebruikt Twitter dagelijks! Dit blijkt uit onderzoek van Newcom. In januari 2020 heeft Newcom Nederlanders van 15 jaar en ouder uitgenodigd om deel te nemen aan het Nationale Social Media Onderzoek. Daaruit blijk dat Twitter van 2,5 miljoen naar 2,8 miljoen gebruikers is gegroeid, een plus van 310.000 gebruikers.

Vaak krijg ik de volgende vragen: moet ik nog steeds met mijn bedrijf op Twitter actief zijn? Of is het juist Facebook, LinkedIn, Instagram of YouTube waar we moeten acteren?

Deze vijf sociale mediasites bieden aanzienlijke mogelijkheden om verbinding te maken met een netwerk, de naamsbekendheid te vergroten en verkeer naar jouw site te genereren. Maar ze zijn ook ongelooflijk verschillend qua doel.

Uiteindelijk is het doel van bijvoorbeeld Facebook om mensen te verbinden met hun vrienden en familie. Mensen gebruiken Facebook om foto's, video's en algemene updates over hun leven te delen. En dan wordt Instagram gebruikt om foto's en video's te delen. Mensen gebruiken deze app voornamelijk om hun "hoogtepunt realtime" te plaatsen en influencers te volgen. Hier worden mensen onderdeel van een sociale media-gemeenschap.

Twitter daarentegen wordt gebruikt om ideeën, realtime informatie en trending nieuws te delen. Hoewel mensen Twitter ook kunnen gebruiken om contact te maken met vrienden en familie, gebruiken ze het grotendeels voor een groter doel - om verbinding te maken met de hele wereld en te horen wat er gebeurt (in 140 tekens of minder).

Dit roept natuurlijk nog steeds de vraag op: waar past jouw bedrijf hierin? Om de voor- en nadelen van Twitter te verkennen, hebben we een aantal facts opgesteld.

Het is belangrijk dat je kwaliteit boven kwantiteit bepaalt - hoe lang blijft het publiek van elke site op het platform? Of, als alternatief, hoeveel minuten besteden ze per dag aan het social media platform? Hier is een korte analyse: ongeveer 46% van de Twitter-gebruikers is dagelijks op het platform en 81% van de millennials controleert Twitter minstens één keer per dag. Omdat Twitter populair is bij journalisten, politici en beroemdheden, wenden veel gebruikers zich tot Twitter voor trending nieuws. In feite zegt 74% van de Twitter-gebruikers dat ze Twitter gebruiken om hun nieuws te ontvangen. Bovendien is Twitter verantwoordelijk voor 16% van de verwijzingen naar langere artikelen van sociale sites en 14% voor kortere nieuwsartikelen.

Met dit alles in gedachten, zou je jezelf kunnen afvragen: heeft jouw bedrijf content die goed aansluit bij de snelle community van Twitter? Als je snelle, gemakkelijk verteerbare zakelijke tips of nieuwsartikelen hebt die je graag met je publiek wilt delen, is Twitter wellicht toch nog steeds echt een zeer goede optie!

Lees ook ons blog over marketingstategie

 



Media Presentaties | Internet Marketing - Media Bureau

Powered by

 media presentaties

Sitemap

Contact opnemen

Media Presentaties | Internet Marketing - Media Bureau
Media Presentaties | Marketing - Media Bureau
. 's-Hertogenbosch

 06 - 54 38 60 19
 info@mediapresentaties.nl